Berkongsi setiap pengalaman hidup adalah baik untuk diri sendiri dan orang lain membuat pengiraan erti sebuah kehidupan

Monday, November 22, 2010

~Malaysian Institute of Chemical & Bioengineering Technology~ Part 2

hello....

Kehidupan sebagai seorang pelajar atau mahasiswa memang saat paling best. Betul ke tidak? confirm 100% betul la. apa tak nya, enjoy memanjang. duit MARA bagi, kawan-kawan ramai, banyak gelak ketawa, boleh main rugby puas-puas. kalau dah mula kerja, semuanya limited, masa dan tenaga dah tentu limited. duit? tak pasti lagi.

roomate sem 2 sampai sem 5


last overnight


Bila aku masuk diploma dulu, mula-mula rasa sunyi juga. kawan-kawan masih tak kenal. kawan-kawan dari sekolah sama pun tak ada. roomate pertama aku masa kat hostel al-razi adalah syamir fauzi @ g-topup, Anuar zain @ nuar mache, dan hanis. mula-mula masuk aku macam biasa lah berkawan dengan sesiapa pun. asal jumpa orang mula lah nak tegur, lama-lama jadi kawan. hidup ini tak boleh sombong dan kene lah cepat sesuaikan diri dengan keadaan. lepas tu mula berkawan dengan angah, arab, arip, kedah dan jono. ha..ini 5 orang mangkuk memang true friend la. dari start diploma memang kami bersama. banyak peristiwa kelakar.

hahaha

kelas huru hara
Jono: kenangan beli nasi lemak kukus naik motor EX5 aku time bulan puasa, sambal tumpah dalam box.
arab: hari-hari aku kene tipu dengan lakhanat ni. tapi paling best bila bulan puasa akan berkonvoi beramai-
        ke masjid klebang sebab bapak dia akan buat jamuan berbuka setiap 21 ramadhan.
arip: dia ni agak sebal tapi sangat pandai, dua hari tak tidur main game football manager dengan aku
kedah: marathon full house movie 18 jam. lagi 1 kenangan cermin pecah berderai darah memancut.
angah: orang tua ni la yang bagi nama "kechik" kat aku. masa turun latihan bola sepak semester 1

aku & apad.
confirm apad xpenah tgok pic nie
haha

Prince & Princess ni time farewell 
masa diploma aku banyak habiskan dengan bergembira, jalan sana, jalan sini, dengan budak-budak kelas dan kawan-kawan lain. suraya, ina, dayana amirah, fawah, yang ni semua geng pompuan aku. kepala otak diorang memang best. layan. bila dengan budak kelas, teringat kat adam selebet, azim lakhanat, andy kanggaro, najib bobo, zul kapan. carolyn, mia cumil, ismahida, kak mas, ramai lagi la. maaf la kalau nama korang tidak ditulis, tetapi korang tetap ada dalam hati aku.
berkumpul sebelum majlis berbuka
Belajar kat MICET memang bosan, aku benci gila, dengan subject yang aku rasa macam nak pecah kepala (padahal tak study). tapi semua tu 1 tahun pertama la. lepas tu aku mula rasa sayang gila kat MICET. sumpah sayang gila. Di MICET banyak aku didedahkan dengan praktikal @ hand on. memang berbaloi. tak tahu la dekat U lain. aku memang bersyukur kerana dapat menuntut ilmu kat MICET. "from zero to hero". cewah

ni semua bakal engineer
terima kasih pada kawan-kawan seperjuangan ketika berada dipentas diploma. mimie, mahfus, saffuan, sudin, kupis, john, hazy, blur, pasangan nawar n wawa, atie. ni semua yang yang aku sempat tulis, yang tak sempat, jangan ingat aku dah lupa kan. tidak sama sekali. kalian tetap di hati dan dibibir aku.haha

selesai part 2
sebentar lagi part 3
part akhir (degree)
tunggu

5 comments:

FadzniMuhammad said...

i hve the pic!!!=)hahaha demm tht was old!!=p

AIRUL AFFENDI said...

hahaha...sweet memory with u apad

gcrew said...

aku nya nama tak sebut pn..hahahaha

AIRUL AFFENDI said...

bro...sori xtulis...bukan tak igt..
tp terpahat di hati. jangan amek hati ya

Anonymous said...

u ada kwn nama 'ismahida' ekk ??
ada pic? ma tgk cket =)